Aptus mjukvaran för bokning av tvättstuga, gårdslokaler och bastu kommer att uppgraderas då den är gammal och måste förnyas.
Vad innebär det för er medlemmar?
18 dec mellan kl 05:00 och 12:00 kommer det att vara driftstopp i systemet och det går inte att boka via appen. Om ni behöver boka under denna tid använd er blipp vid skärmarna i tvättstugorna.
Använder ni appen som heter bokning (den gröna) via telefonen så måste den app bytas ut mot en ny röd som heter Aptus Home och ny info skall fyllas i enligt nedan, radera den gamla (gröna) appen:
Det kan vara svårt att se vilket fält man skall skriva i informationen på appen, men det är i följande ordning:
Användarnamn: (ert lägenhetsnummer)
Lösenord:
https://aptus.sakerhetsintegrering.se/nyckeln/aptusportal
Har ni glömt er lösenord, skicka då ett mail till styrelsen@nyckeln.se och be om nytt lösenord till Aptus. Det kan ta upp till 24 timmar innan nytt lösenord skickas. Lösenordet bör ändras till ett eget.
![Inloggning_Aptus_Hope](https://www.nyckeln.se/wp-content/uploads/2023/01/Inloggning_Aptus_Hope-138x300.png)
![](https://www.nyckeln.se/wp-content/uploads/2023/01/QR-Code_Aptus_Home_IOS.png)
Apple
Scanna QR koden för Apple
![](https://www.nyckeln.se/wp-content/uploads/2023/01/QR-Code_Aptus_Hope_Android.png)
Android
Scanna QR koden för Android
![](https://www.nyckeln.se/wp-content/uploads/2023/01/aptus_home.png)
Aptus
Den nya appen som heter Aptus Home har en röd icon